fbpx

Drømmer du om en fremtid i en innovativ og kreativ branche?

Brænder du for en fremtid i den kreative branche? Banker dit hjerte for koncept- og kampagneudvikling, kommunikation, adfærdspsykologi eller sociale medier? Måske drømmer du at arbejde i reklamebranchen eller med markedsføring?

På “Innovative Advertising Academy” får du kompetencerne til at gøre dine ambitioner til virkelighed. Du modtager undervisning fra kompetente og inspirerende branchefolk fra den kreative branche, der deler ud af deres viden og erfaringer, samt giver dig konkrete værktøjer du kan gå direkte ud og gøre brug af.

Du vil blive undervist i alt fra kampagneudvikling, idé- og konceptudvikling, og marketing, til copywriting, projektledelse og adfærdspsykologi. Alle vigtige områder i arbejdet med kommunikation og markedsføring. Du vil møde andre deltagere med samme passion og engagement, og i den forbindelse etablere et netværk med mennesker der brænder for det samme som dig.

Kurset er for dig der brænder for den kreative branche og som ønsker at arbejde bredt med marketing og kommunikation. Uanset baggrund og formål er dette forløb et oplagt springbræt for dig der brænder for at kombinere innovation og kreativitet med en interesse for at skabe, brande og forandre.

Læs mere om de forskellige moduler herunder:

Ansøgningsfristen er den 1. marts.

Du modtager svar på din ansøgning den 2. marts.

Roskilde – Forår 2020

B Group
Maglekildevej 7, Roskilde
04. apr (modul 1+2, 10-16)
25. apr (modul 3, 10-14)
10. maj (modul 4, 10-14)
23. maj (modul 5, 10-14)
13. jun (modul 6, 10-14)
PRIS FOR FORLØBET

6450 kr

Du kan betale kursusbeløbet over 4 gange. (¼ pr. mdr)
Første rate skal betales den 8. marts 2020.

Moduler

KICK OFF & BRANCHEKENDSKAB

Det første modul er et udviklende og begivenhedsrigt modul. Her møder du dine medkursister for første gang; i lærer hinanden at kende og bliver sammen introduceret til jeres kursusforløb. Du får også på dette modul styrket din netværksforståelse gennem pitching og netværksbaserede værktøjer.

Adfærdspsykologi- & design

På dette modul er der fokus på at forstå forbrugernes adfærd og dermed være i stand til at tilfredsstille deres forventninger og behov. Du vil samtidig på dette modul få viden omkring hvordan du kan benytte adfærdspsykologi samt nudging i din markedsføring. Hvordan tager mennesker beslutninger og hvad får dem til at handle? Hvordan får du mennesker til at engagerer sig i noget de ellers ikke ville engagere sig i? Hvordan ændrer du i det hele taget forbrugeradfærd, med hvilket formål og hvad får begge parter ud af det?

Du vil på dette modul få indsigt i hvordan du gennem denne forbrugerindsigt skaber opmærksomhed og tillid til et koncept eller brand og hvordan du bedst muligt præsenter et budskab så den “rigtige handling” fremstår tydelig for målgruppen.

 

Idé- og konceptudvikling

På dette modul er der fokus på ‘designthinking’ samt den overordnede kreative proces når der skal skabes originale ideer og koncepter. Der vil samtidig være et fokus på hvordan du kan tænke innovation ind i hele processen og du vil få redskaber til at gøre brug af ide- og konceptudvikling, brainstorming, mindmaps og storytelling. Du bliver sat ind i metoder til at kunne forholde dig kritisk til dine egne ideer, så du derved sikrer, at de er værdiskabende; både økonomisk og kulturelt. Disse redskaber vil styrke arbejdsprocessen, når du skal skabes nye kampagner. Sammen med dine medkursister indgår du i en proces, hvor i sammen former jeres ideer til én konkret løsning. Du vil i den forbindelse også blive præsenteret for nyttige værktøjer til at udforme og præsentere et koncept for andre så konkret og simpelt som muligt.



Kampagneudvikling & marketing

På dette modul lærer du om alt fra tilrettelæggelse og gennemførelse af markedsføringskampagner til hvordan du styrker et brand og tiltrækker nye kunder ved brug af sociale medier. Der er fokus på hvordan du går videre fra idé og konceptudvikling, til at udarbejde kampagner og tilrettelægge din markedsføring heraf. Du vil få redskaber til hvordan du skaber den autentiske og troværdige kampagne, samt hvordan du kan målrette budskaber og bygge relationer.

Der vil på modulet være fokus på handlingsorienteret branding. Hvordan kan du få kunden til ikke blot at købe et produkt men også købe ind på en holdning og gå op i hvad virksomheden bag produktet er drevet af værdimæssigt.

Copywriting

På dette modul vil du få indsigt i, hvordan værdiskabende kommunikation og retoriske virkemidler kan få læseren til at interagere som ønsket. Du vil arbejde med kunsten at skrive tekster der sælger, budskaber folk gider at høre, skabe reaktion, handling og forståelse. Der vil være et fokus på det budskab der ligger i teksten samt hvordan du kan trylle med ord og billeder der får modtageren til at handle som ønsket. Hvordan og hvad skal du skrive så du overbeviser din modtager om at foretage en specifik handling? Hvordan får du læseren til at åbne, dele, svare, klikke, købe, like? Du vil få vigtige og brugbare redskaber uanset om du vil arbejde med markedsføring, sociale medier, kommunikation eller kampagneudvikling.

 

Projektledelse

I et projektarbejde, hvor mange parter er involveret, er det helt essentielt, at der udarbejdes en detaljeret plan over projektets forløb, udvikling og eksekvering. Små og store projekter kræver effektiv og bæredygtig ledelse for at de kan udvikles og eksekveres med succes. På dette modul vil du arbejde med de mest essentielle og brugbare projektledelsesværktøjer, og du kommer til at arbejde med udvalgte cases, hvor værktøjerne anvendes samt diskuteres.

Ansøgning & deltagelse

Hvem kan ansøge om en plads?

Du skal ansøge om en plads på Innovative Advertising Academy, hvis du har en drøm om at kombinere innovation og kreativitet med en interesse for at skabe, brande og forandre. Du skal samtidig søge om en plads på forløbet hvis du vil udvikle dine kompetencer og få et tættere indblik i reklamebranchens mange aspekter og arbejdsområder. Vi ønsker at sammensætte et hold af yderst motiverede deltagere, så når vi vurderer din ansøgning, lægger vi stor vægt på, at du har lysten og drivkraften til at engagere dig i vores undervisning.

Vores deltagere har typisk forskellige baggrunde, der kan derfor være alt fra studerende til ansatte i en virksomhed. Måske har du ikke beskæftiget dig med nogle af branchens områder før men finder dem interessante? Måske ønsker du at finde ud af hvad det netop er du ønsker at arbejde med?

Fælles for vores kursister er, at de søger inspiration og viden omkring branchens mange facetter og det er bestemt ikke et krav, at du har tidligere erfaring. Vi hjælper dig ud fra det stadie, du befinder dig på lige nu.

Hvordan ser en typisk undervisningsdag ud?

Undervisningen er en kombination af teori og praksis, hvor du møder nogle af de skarpeste professionelle fra branchen. Du vil i løbet af dagen arbejde med cases fra den virkelige branche, få unik indsigt i hvordan den fungerer og få direkte ‘hands on’ erfaring fra professionelle, der til dagligt arbejder hos de store bureauer.

Kursusbevis & netværk

Du modtager et kursusbevis ved gennemførelse af forløbet, som du kan benytte i forbindelse med dit CV eller til kommende arbejdsgivere. Derudover får du adgang til vores lukkede netværksgruppe for tidligere kursister og branchefolk, hvor du kan holde dit netværk ved lige.

Kursusansvarlig

Har du spørgsmål kan du kontakte vores kursusansvarlig
Claudia Hodonou
Kursusansvarlig
kundeservice@innovativeadvertising.dk
Telefon: 71 74 74 19

Det siger vores deltagere

Gør som vores andre kunder…

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og hold dig opdateret på det seneste indenfor markedsføring og kommunikation med spændende interviews og indblik.

[wd_hustle id=”1″ type=”embedded”/]